SELAMAT DATANG

Wednesday, March 3, 2010

...jap lagi...

Ada seorang anak, Ali namanya. Dia begitu meminati burung, di rumahnya terdapat pelbagai jenis burung yang menjadi haiwan peliharaannya... Salah satu burung yang paling disayanginya adalah burung tiong... burung itu mempunyai bulu yang sangat cantik, suara merdu, dan warnanya yang menarik.

Pada suatu hari, ketika Ali sedang berbual bersama dengan rakannya, emaknya memanggil, "Ali, ada kucing tengok burung kamu tu... pergi halau!!!"... Ali berkata "jap lagi makkkk.........." 

Selang beberapa ketika, emaknya memanggil lagi, "Ali!!! cepat tengok burung tiong kamu tu, kucing dah dekat ngan sangkar dia...Dengan penuh yakin Ali berkata "jap lagi la makkk....."

Kali ini mak Ali memanggil lagi, "Ali!!!!!!!!!!!!!... burung tiong kamu!!!!" Ali menjawab "jap lagiiiiiiiiiiiiii................................"

Kali ini mak Ali memanggil lagi, dia memberitahu yang burung tiong itu sudah mati dimakan kucing. Ali begitu terkejut. Dia berasa sungguh sedih, dan menyesal. Slogan keramat "jap lagi" mula menghantuinya... dia berjanji pada diri untuk tidak mengulangi slogan keramat itu lagi demi cintanya pada si Tiong... Jap lagi tidak akan diulanginya lagi...

Sahabat2...jadikan la cerita ini sebagai pengajaran, sikap bertangguh memang merugikan. Jangan jadikan jap lagi sebagai perkataan yang paling mudah keluar dari mulut kita. 

Masa Itu emas...
Ayuh Mahasiswa!!! Tingkatkan Kayuhan, Menuju Perubahan!!!

Mahasiswa Pengayuh Perubahan!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails