SELAMAT DATANG

Tuesday, January 26, 2010

Kembali Menulis...

Dah lama rasanya saya x menulis dan meng'update' blog ni. Biasala, saya ni mmg lemah ckit dalam bab penulisan ni. Mungkin sbb saya kurang membaca dan kurang praktis dalam menulis. Tapi kali ini saya ingin tampil semula dalam arena blog yg sememangnya amat popular buat masa skrg. Saya ingin mulakan praktis menulis. Saya percaya blog merupakan wadah terbaik utk kita canangkan idea dan pendapat. InsyaAllah...

Sedar atau x, kita skrg sudah berada dlm minggu ke6 semester ke2 bg sesi 09/1o ini. Kehidupan di kampus menjadi semakin sibuk dgn pelbagai program dan aktiviti, samaada di kampus ataupun di fakulti (sibuk2 jgk, stdy jgn lupe bro...hehe ingtn utk diri..;)). Namun kini kita berada dlm minggu yg amat menarik dan sibuk (bg saya la), minggu ape lg kalau bkn minggu PRK. Wah2... sape la agaknye yg akan menang kali ni ye, Pro-Aspirasi ke or Gabungan Mahasiswa??? Hmm... kita tgu je kptsnnye nnt (InsyaAllah pihak yg BENAR akan menang, ngee...).

Bila kita berbicara soal PRK, tentunya ia berkaitan tentang pemilihan tampuk KEPIMPINAN MAHASISWA di varsiti kita yg tercinta ini. Di sini saya teringat akan satu Hadis Rasulullah s.a.w.
Rasulullah s.a.w. telah bersabda:
Maksudnya: "Janganlah engkau meminta kepimpinan (imarah). Jika engkau menerima kepimpinan atas dasar permintaan, nescaya akan membebanimu. Jika kepimpinan itu diberikan bukan atas dasar suatu yang kita inginkan, engkau akan ditolong (dalam melaksanakannya). "
HR an -Nasa'ie

Jadi, kepada calon yang bertanding dalam PRK kali ini, ambillah pengajaran dari Hadis di atas. InsyaAllah...(nak penjelasan ttg perkara ini boleh baca buku BELAJAR DARI DUA UMAR...nk pinjam dr saya pun boleh)





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails