SELAMAT DATANG

Saturday, April 10, 2010

SALAM JUANG!!!

Salam Peperiksaan diucapkan kepada sahabat-sahabat sekalian. Kita kini berada di penghujung sem ke 2 untuk sesi 09/10. Bagi adik2 1st year mungkin sudah tidak sabar untuk bergelar mahasiswa tahun 2 pada sesi depan. Kepada pelajar tahun akhir, mungkin ini merupakan sesi peperiksaan terakhir buat mereka, bak kata orang, perjuangan sudah hampir selesai di varsiti tercinta ini. Salam tahniah diucapkan dari kami penerus perjuangan misi varsiti buat abang2 dan kakak2 yang akan meneruskan agenda kehidupan di dunia yang lebih luas...

Pelajar tahun 2 bagaimana pula??? Ya, kami adalah penerus, penyambung, dan pewaris untuk terus menerajui perjuangan MAHASISWA yang telah lama dimulakan di bumi UKM ini khususnya. Kami merupakan sang pencinta varsiti, yang sayangkan kampus, yang cintakan kampus ini, yang sentiasa bercita-cita untuk melihat kampus ini dikuasai oleh satu semangat kehidupan yang berpaksikan keilmuan berteraskan keimanan yang kukuh. InsyaAllah satu hari nanti cita-cita ini pasti akan dicapai... pasti...

Saya??? Bagaimana??? Hmm... diri ini sering dilanda badai hebat, badai yang sentiasa mengganggugugat tiang IMAN yang belum berdiri teguh. Kadang2 terasa diri ini sudah tidak mampu berdiri lagi untuk meneruskan perjuangan yang kerdil ini. Jika ingin dibandingkan dengan sang pejuang di bumi palestin sana, jauh sekali... apatah lagi jika ingin dibandingkan perjuangan para sahabat Rasulullah dahulu... x layak...ish2...

Namun putus asa bukan prinsip diri... Allah tidak suka hambaNya berputus asa. Perjuangan perlu diteruskan, walau sekecil mana sekalipun perjuangan itu. Hanya redha Ilahi yang menjadi penguat diri. Saya ada bertemu beberapa orang sahabat lama, bila bertemu, mereka bertanyakan khabar dan memberi kata2 semangat kepada diri ini. Indah sungguh saat itu...hehe... Seorang daripada mereka berkata kepada saya, Dalam Perjuangan, mesti ada halangan... Jadi bersabarlah... huhu... saya cukup gembira mendengar kata2 itu, ya Allah... aku bersyukur dengan RahmatMu...

Beberapa hari lagi, akan bermula satu peperangan besar buat diriku...peperangan menentang kekuatan fizikal dan mental serta rohani dan jasmani diri ini (study pastu memerah otak dalam exam,hehehe)... mampukah aku??? InsyaAllah... aku akan berusaha bersungguh-sungguh, sebaik mungkin, dengan niat yang satu untuk mendapat keredhaan dari Allah S.W.T... Peperiksaan ini merupakan peluang untuk aku mengembangkan bakat aku dalam bidang yang aku ceburi ini, cehhh.... InsyaAllah...
Kepada sahabat2 sekalian... maaf dipinta daripada kalian... ihklaskan hati, sihatkan diri,dan mantapkan iman... SEMOGA BERJAYA pada peperiksaan kali ini... ma taufiq wannajah fil imtihan... insyaAllah... STUDENTTTT........ POWER.....!!!

SENYUM ITU SEDEKAH

SELAMAT EXAM!!!

MAHASISWA AGEN PERUBAHAN RAKYAT!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails